söndag 26 maj 2013

Okynnesträning!

När Eric är bortrest har jag passat på att tjuvträna litegrann. Helgens övning har bestått av cykling ut till Åkersberga och tillbaka med betydligt mindre packning än vår minisemester förra helgen. Inget tält, ingen sovsäck, inget liggunderlag. Som kompensation för den betydligt lättviktigare packningen så fick jag motvinden från helvetet, så det jämnade nog ut sig i det långa loppet.



Sist jag cyklade ut till Åkersberga så gjorde jag ett par felsvängar som adderade cirka en mil på den dryga 3 mil långa sträckan. Det visar på vikten av att förbereda sig noggrannt vad gäller vilken rutt man ska ta så att man dels slipper ta fram kartan i varje korsning och dels så att man slipper cykla fel. Det är ju rätt onödigt liksom.

Snart måste alltså jag och Eric ta att gå igenom rutten ordentligt upp till Luleå och planera vilka dagsetapper vi ska göra. Vilka campingar man kan stanna på och vars det finns värdshus/vandrarhem ifall vi känner att vi vill lyxa till det någon natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar